onsdag 9. februar 2011

godt for sjelen


 Det har vært et par dager hvor man har vært mest fristet til å bedrive aggressiv nålefilting, men Fruen har holdt seg hard og økonomisk og ikke svidd av penger på ulldotter og grønnsåpe. Strikking derimot er godt for sjel og sinn, og særlig når garnlageret fremdeles er i største laget. Maske føyer seg inn i maske, arbeidet vokser og tankene vandrer så vide omkring.
Og om tankene skulle vandre altfor langt avsted er det jo godt man er aktivisert med tovavotter av enkleste sort som skal vaskes i maskin og godsnakkes i fasong...
Nå skal det en mariustunika på pinnene. Det gleder Fruen seg til! Mange timer med pinner, garn og en oppskrift man har vært gjennom en gang tidligere gir uante muligheter for oppdatering på fjernsynsserier på boks.

6 kommentarer:

  1. Hjemmstrikka ullvotter er helmaks! Godt du finner terapi i strikkinga og sinne ikke får utløp på annet vis.

    Jeg er så happy for jeg har akkurat fullført de siste rundene på leggvarmere til Trollet, kommer helt sikkert et innlegg om det bare jeg fpr somla meg til å ta bilder. ☺

    Mariustunika høres bra ut!

    SvarSlett
  2. Du er jo trendy så det holder! Alt av håndarbeid tror jeg er trendy. Jeg tror det meste kan være trendy, egentlig.

    SvarSlett
  3. deilige votter:) Kjøper tovavotter på julemesser jeg:) Men strikker nå lappeteppe, er snart ferdig med en lapp:) Strikker bare rett, så dette blir tv- syssel:)
    Mariustunika, vanskelig for meg det ja, men fiiint:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  4. Strikking er svært godt for sjelen. I all min tålmodighet så er jeg svært takknemlig for at jeg vandrer rundt med et nøste under armen. Så får jeg gjort noe "ikke-nødvendig" og "eget" midt i familiemylderet. Omtrent en sokk eller en vott om dagen gir ro i sjelen...

    SvarSlett
  5. Så søte votter. Jeg strikker for tiden sitteunderlag som skal toves :)

    SvarSlett
  6. Skikkelig fine votter. ikke noe slår hjemme/bortestrikka ullvotter. Og jeg bruker altfor mye tid ved dataen til at jeg har tid til å strikke også... Skjerpings! (for jeg liker godt å strikke)

    SvarSlett