tirsdag 3. desember 2019

Høstens kurs



Jeg burde ha lært...Ærlig talt, dette erfarte jeg for flere år siden...Det er ikke særlig lurt å avslutte et innlegg med følgende setning: Etter tre helgekurs på rappen tar jeg meg en frihelg.

Ihvertfall ikke hvis det ikke er utrolig viktig å fremstå som en latmakk. For hva skjedde denne gangen som så ofte før? Joda. Dagene gikk og plutselig hadde jeg tilsynelatende hatt fri i nesten to uker.
Det har jeg ikke. Derimot har jeg avsluttet og telt opp kurssesongen:
To dagkurs - bunadsøm og ullbroderi
To kveldskurs - bunadsøm og ullbroderi
Et kombinert helg - og kveldskurs - bunadsøm
Fem helgekurs - ullbroderi,  bunadsøm og kombinert kallligrafi og broderi til jul i samarbeid med Firingan kalligrafi
Og innom halvannen dag på en bunadsmodul og et kurs på en dag i stopping og lapping sammen med en venninne.

Nå har jeg fri fra kurs og gleder meg til neste sesong som starter med et helgekurs i ullbroderi i Mosjøen. Deretter går det jevnt unna, men jeg tror jeg har klart å legge inn noen gode luftlommer underveis. Høsten ble ekstra bratt fordi jeg ikke la inn noe særlig høstferie. Den eldste håpefulle har studert et semester i utlandet og de andre to var på orkestertur til utlandet i høstferien og jeg hadde ingen å høstferiere med.  Da fylte jeg likegodt høstferieuka( etter en del år med skolebarn er vanen med høstferie uke 40 godt innarbeidet) med to jobbehelger og tur til Barndommens dal i høstferieuka   Det siste er selvsagt både hyggelig og avslappende, men jeg kjenner jo at kroppen ikke synes det er så stas med lange bilturer lenger.
Og apropos biltur... Nå i helgen tok jeg med den yngste håpefulle på tur til Karlstad som er en hyggelig by ( kanskje spesielt på sommerstid) for et lite avbrekk i hverdagen.
Dessuten har eldstemann kommet hjem  igjen og har tenkt å bo hjemme et semester. Jeg kjenner at det blir fint.

I dag skal jeg sy ferdig et bunadsliv. For ja, det blir sydd bunad innimellom alle andre prosjekt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar