tirsdag 3. desember 2019

Dagens tips:Varme tær



Det har hopet seg opp med større og mindre biter ullstoff. Noen som faktisk kan bli noe , f.eks. prøvelapper, og andre som ikke er til så mye mer enn å ta opp plass. Forrige uke ryddet jeg i bunken av småbiter. Jeg sydde sammen to lag og så brukte jeg såler fra diverse sko her i huset, klippet ut og sydde i sikksakk eller rundt og rundt for å feste lagene enda bedre sammen.
Og vips hadde vi gode og varme ullsåler.

Det fungerer fint med grundig tova ullgensere også, I tillegg er det en fin måte å kvitte seg med sytråd. Jeg har en mengde trådsneller i relativt ukurante farger og klarte å tømme et par.

Dessuten er det en fin måte å øve seg ved symaskina ( i tilfelle du eller noen i familien trenger å øve seg på jevne sømmer).

2 kommentarer:

  1. Dette står på lista mi over ting jeg har lyst å prøve ut, men jeg har ikke så mye ullrester så først må jeg sy noe i ull, ha ha.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jge tror det er flere som har den utfordringen...Gammelt ullskjørt fungerer også fint, eller en grundig tova ullgenser:)

      Slett