fredag 18. november 2016

Bok og bolle

 Første gang jeg opplevde kombinasjonen av bokhandel og kafe var i New York, sammen med Storesøster. Det var vår første søstertur sammen, hun studerte i USA, jeg hadde akkurat tatt svennebrev og vi møttes i New York.  Det ble jo også vår siste tur sammen, noe som kanskje kunne fått meg til å rosemale minnene, men det har aldri vært nødvendig. Vi hadde to fantastiske uker og jeg har utallige gode minner sammen med henne.


Men, bokhandel med kafe synes jeg er en strålende kombinasjon. Altså, gå litt rundt og kikke, sette seg med en kaffe eller te og tenke litt, kikke litt til og ende med en altfor tung pose. 
Hos Foyle`s i London har de en lys kafe i øverste etasje, med god mat, heldigvis ikke bare rent sukker og vin, men mat som metter. Og. fokus på lokal mat, som jo er både moderne og fornuftig. Ekstra morsomt var det å se på menyen, det er litt sjarmerende å kunne se avstanden til de ulike produsentene. 

PS.
Og ja, jeg spiste kake, men jeg hadde hatt salat først...Og te, te varer mye lenger enn kaffe og tåler redusert temperatur uten å bli sur og bitter. 

1 kommentar:

  1. Nå fikk jeg lyst til å gjøre det samme!

    Takk for reisen du tok meg med på.

    SvarSlett