søndag 27. november 2016

En magisk dag





 

En svevende hatt, noen etterlatte kofferter.
Slik begynner det, slik står scenen mens salen fylles opp.

Uke etter uke med fulle hus i London, uke etter uke med nedtelling her hjemme.
Da nyheten om The cursed Child kom forrige sommer satte jeg meg på ventelista for billettkjøp, og da billettene ble lagt ut for slag satt jeg klar med kort og kalender.
Og nå, etter 53 uker var det vår tur.  Jeg skulle gjerne hatt med eldstemann også, men siden han ikke var interessert  ( og heldigvis ikke ombestemte seg underveis) ble det mor og datter på tur.

To forestillinger på en dag med et par timers pause underveis. 
Hva jeg skal si om handlingen?

Ok, hvis du skal se det...les boka først. Da er det lettere å henge med i raske sceneskift. 
Og utover det, kan jeg være fullstendig fantasiløs og si at det var
ren magi?


Billetter er nå i salg til januar 2018, og hver dag er det kø utenfor teateret av håpefulle som drømmer om uavhentede billetter. Lørdag, søndag og onsdag spilles begge forestillingene, torsdag spilles del en og fredag del to ( nåværende spilleplan). Billetter må hentes samme dag. OG om du har lest boka og synes den var litt tynn, fortvil ikke, det er et manus. Teaterstykket gir kjøtt på beina og lar alle sprangene i tid og rom som er lett plagsomme på trykk fungere aldeles glimrende. Fysøren, jeg beundrer teaterfolk altså...Beinhard jobbing som ser så elegant og uanstrengt ut.

2 kommentarer:

  1. Åååå...stas! Jeg fikk boken til bursdagen min, men ikke gått løs på den enda. Blir snart.

    SvarSlett