tirsdag 29. november 2016

Dagens tv-tips


Slapp av, jeg har ikke joinet Bloggerne og jeg har ingen planer om å gjøre noen reality-stunt. Jeg har ganske enkelt lyst til å tipse om serien Gjetarar i Jotunheimen som går på NRK1, kl 20.25 på tirsdager. Reprise onsdag midt på dagen og ellers tilgjengelig på nett-tv.
Gjennom fire episoder får dere møte reinsgjeterne i Lom Tamreinlag og får et godt og realistisk innblikk i et liv som er ukjent for de fleste. Forrige ukes episode handlet om vinteren, i kveld er det vår, så kommer sommer og høst.
Fantastisk flott serie ( etter å ha sett en episode). Og ja, jeg er sikkert litt inhabil siden jeg har vokst opp med dette. Det er jo ofte sånn at det man vokser opp med fortoner seg som ganske dagligdags og lite spennende og det tok mange år før jeg forstod hvorfor folk i det hele tatt synes reinsgjeting er det minste eksotisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar