fredag 1. mai 2015

arbeidsdag




  

Noen dager føles det som om hele livet består av løse ender og flaksende stoffbiter. Andre dager faller alt på plass som en endeløs rekke av perfekte kjedesting.

I dag har vært en finfin dag. Telefonen har forholdt seg i ro, ingen skal kjøres eller hentes på trening, høvdingen lager middag, Laika har flust av solstriper å slappe av i. Og jeg har fått unna en del av disse irriterende småjobbene som har en tendens til å samle seg opp...
Du vet; sy i tre knapper, flytte en hekte, legge opp en fald. Alt slik som tar så kort tid at det nesten ikke havner på arbeidslista engang. Alt slikt som kan hope seg opp og føre til irritasjon. Nå er det vekk, nå kan det hentes. 

Lykken, når bunader flyttes fra nesten ferdig til ferdig. 

Og lykke når så mange kommenterer ( her, på facebook, på epost og sms) når  jeg skriver om bunader og håndverk. Tusen, tusen takk! Jeg har mer på hjertet, både om skikk og uskikk. 

PS.
Selvsagt finnes det små jobber. Men jeg vil gjerne se oppdraget før jeg bestemmer meg for hvor tidkrevende det er. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar