mandag 26. mai 2014

broderikurs

Jeg har alltid brodert. Etter eget hode, etter påtegnet mønster, etter telleplansjer og fotografier.
Og en gang i tiden ble en broderiskole i England nevnt som en mulig utdannelse. Men ærlig talt, tenkte jeg vel, hvem utdanner seg til brodøse?
Hvem vet hva som kunne skjedd, hvordan livet ville blitt? 
Det er forsåvidt ikke så viktig - livet er bra og jeg vet omtrent hvor nåler skal plasseres i henhold til gjeldende regler.
Men den der skolen i England, den har alltid vært i bakhodet. En drøm, en idé om noe som kanskje en gang...

Og nå, takket være Akershus fylkeshusflidslag skal jeg dit. Ikke tre år, ikke to år. Men jeg har fått stipend til et kurs i løpet av høsten.
Jeg er ikke en person som klapper i hendene og hopper opp og ned. Jeg er ikke naturlig kvitrende. Men da jeg fikk beskjed om at jeg hadde fått stipend ble jeg glad. Og takknemlig. Og utrolig motivert til å fortsette å holde kurs. 




Og bare vent - dere kommer til å få utførlige rapporter når jeg finner kurset som passer.
For tenk - flere dager på kurs, bare ha ansvar for egen læring og kunne nytte tiden til fulle. Åh jo,  jeg må hoppe opp og ned og klappe litt i hendene likevel...

Og ja, jeg har alt begynt å lure på om jeg kanskje ikke er flink nok.


13 kommentarer:

  1. Gratulerer med velfortjent stipend. Det må jo bli kjempemoro! Og at du ikke skulle være flink nok. Hørt på sånt. Du er jo fabelaktig flink.
    Så moro å få lære noe nytt, det slutter jeg aldri å glede meg over.

    SvarSlett
  2. Så gøy! Hopp og klapp i hendene, du. Og det er klart du er flink nok til å lære mer - man går jo på kurs for å lære også, da. Fantastisk. England. Storartet!

    SvarSlett
  3. Gratulerer! Og klart du er flink nok! Jeg gleder meg til å se resultater på bloggen din etter hvert!

    SvarSlett
  4. Så moro! Det blir nok både spennende og givende og inspirerende! Ja, la oss få høre mer om det da, når du finner kurset ditt! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Gratulerer! Så gøy! Det er deg vel undt! :D

    SvarSlett
  6. Så inspirerende! Gleder meg til å høre om smakebiter fra undervisningen!

    SvarSlett
  7. Herlig! Gratulerer med stipend!
    Dette blir gøy!

    SvarSlett
  8. Gratulerer. Jeg synes du fortjener både stipendet og et broderikurs i England.
    Lykke til.
    Berit

    SvarSlett
  9. Tusen takk for alle gratulasjoner og ønsker om god tur! Og vær dere trygge - dette vil bli behørig dokumentert.

    SvarSlett
  10. Hvis man har fryktelig lyst til å brodere litt men ikke har prøvd så mye før - hvordan starte? Har du tips om det? Jeg har brodert hardangersøm men aldri noe med farge på. Og hvor kjøper man materialer. Det var en broderiforretning i Operapassasjen, men den tror jeg er borte.

    SvarSlett
  11. Heia Fruen!!
    Det er godt å høre at utdanningsdrømmer kan bli aktuelle på nytt i "runde to", selv om det ikke akkurat er i den samme formen. Den gangen en er 19 og skal velge yrkesbane føles det gjerne som at det er nå eller aldri: men ofte går det an å komme tilbake og få en sjanse til på den en valgte bort.
    Gleder meg også til oppdatering på bloggen!
    Hilsen Carin

    SvarSlett
  12. Så spennende! Bra at det finnes stipender til sånt! Det er jo helt vanlig at arbeidsgivere sender de ansatte på kurs for faglig påfyll, men den som er selvstendig næringsdrivende trenger det jo MINST like mye.
    Ikke tenk på om du er "flink nok" - det er du helt sikkert. Om om du nå ikke skulle være det (i egne øyne), så blir du jo det når du går på kurs :-) Det blir gøy!

    SvarSlett