fredag 11. april 2014

påskepåminnelse



Tudelu!

Det er snart påske og jeg har et par kommentarer i den anledning:

Husk de firbente!

Sjekk såre labber hvis det er harde skispor eller skare vi kan tråkke gjennom. Smør potene med vaselin hvis du har glemt den skammelig dyre og spesialinnkjøpte potesalven hjemme.

Ikke la oss ete oss kvalme og kleine på restene av påskelammet. Husk, vi skal alle sitte lenge i bil en dag eller to etter dette og enkelte firbente har ikke vett på å slutte å stappe innpå i tide.

Du synes sikkert det er morsomt med lange nedoverbakker og strålende skiføre. Vi som halser ved siden av i bånd eller line har ikke like god glid. Jeg for eksempel har femten cm lange bein - det gir ikke all verdens skrittlengde.



Kommer dere til kald hytte og må gå med varme sko inne for å ikke fryse ihjel? Tenk på oss som må ligge på kaldt gulv...brrrr, sier jeg bare. Varm teppet mitt bittelitt i det minste, jeg er ingen grønlandshund.

Og sist men ikke minst -
jeg kan leve uten appelsiner. Det er virkelig ikke godt. Påskeegg derimot - det mottas med takk!


God påske to all of you from all of me!

xoxo, Laika


PS. Kos dere! Det skal jeg.





5 kommentarer:

  1. God påske, både til a mor og Laika!

    SvarSlett
  2. Riktig god påske til deg også, lille Laika! Jeg blir i så godt humør hver gang jeg ser det sjarmerende bustefjeset ditt og leser dine betrakninger, skrevet med "påholden pote". Hils moren din og si at jeg har funnet en norsk nettbutikk som selger lin med 8 tråder pr. cm, og at jeg tror den må egne seg fortreffelig til dekkebrikker sydd med smøyg. Har ringt alle slags vanlige butikker, men ingen har annet enn skjortelin. Med mindre moren din sender meg en kraftig advarsel mot stoffet og trådtettheten, blir det bestilt i morgen! Hilsen Astrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Så spennende! matmor er absolutt interessert i å få vite hvilken nettbutikk dette er, for egne innkjøp!
      God påske til deg, og takk for sist:-)
      hilsen matmora ( og hun med påholden pote )

      Slett
  3. Stilige briller, Laika - og god påske til deg.

    SvarSlett