torsdag 25. juli 2019

dagens plan



Det er så varmt at jeg med jevne mellomrom må se på et par av bildene fra i vinter og huske hvordan det er når det er snø overalt...
Jaja, det blir vel kjøligere snart. Inntil det skjer lager jeg prøvelapper til kurs, som er en fin oppvarming til litt større arbeidsoppgaver. Å rive ullklede i firkanter på 10x15 cm er ikke spesielt tankekrevende. Dessuten kan jeg stå, noe som er atskillig mer attraktivt enn å sitte med en ullstakk i fanget.
Og så leser jeg. I ettermiddag leste jeg de siste sidene av Gymnadenia og gikk til bokhylla for å hente Den brændende busk. Og mens jeg stod der kom jeg på at  den har jeg jo ikke...For av uklare årsaker manglet akkurat det bindet i den eska med Sigrid Undsets samlede som ble kjøpt på salg en gang ( og så var det ingen som oppdaget det før klagefristen hadde gått ut ). Så, i morgen skal jeg på biblioteket for å finne ut hvordan det går med Paul, Sunlight og resten av familien Selmer.

Ok, jeg vet hvordan det går. Men sist jeg leste disse romanene var jeg endel yngre og det er ofte fint å lese bøker på nytt og oppleve med en litt annen innfallsvinkel.

PS. Bare se på bildet, kjenn kulda krype innover og oppover og husk at om noen måneder står vi her og hutrer og fryser og gleder oss til sommer og sol.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar