onsdag 21. august 2013

høstens konfirmasjon

LKl 04.22  i natt våknet man av at følgende epost plinget inn på mobilen:

Vi i så&så menighet har i år hatt et usedvanlig engasjert kull med konfirmanter. De stiller presis til øvelser, de er høflige, vennlige og bruker ekstremt lite hårpreparater.
Vi har derfor besluttet at konfirmasjonen kan flyttes to uker frem i tid. Vi håper dere er glade og takknemlige over at ditt barn er blant kremen av den norske kremen, at du gleder deg over at du kan stemme på valgdagen som normalt og sist men ikke minst - at dette ikke byr på nevneverdige problemer. 
Vi regner tross alt med at de fleste av dere er relativt ferdige med planleggingen av høstens store begivenhet.
Vi sees på søndag, kl 11!

Det er kanskje ikke nødvendig å tilføye at pulsen raskt steg til oppunder taklistene? Og selv om man rett etterpå våknet helt på ordentlig og innså at dette var en usedvanlig dårlig drøm så har opplevelsen satt sitt preg på resten av dagen.

For ærlig talt dere, det er ikke heeelt normalt at alt er på stell tre uker før konfirmasjon?

Men altså, vi er sånn noenlunde i rute. Det er vi. Og om det er noen andre der ute som skal arrangere selskap med litt flere gjester enn det man i utgangspunktet har plass til; husk på følgende:
- alle som kommer er venner av hedersgjesten og vil han eller henne vel.
- selskapet varer ikke mer enn max 12 timer. Vanligvis en del mindre.
- og sist men ikke minst - tegneprogrammet til IKEA kjøkken er gull verdt! Legg inn målene på rom/veranda/partytelt og fyll på med bord og stoler.


OBS
Dette var altså et svært livaktig mareritt uten rot i virkeligheten. Hadde jeg vært våken ville jeg nok reagert på det med hårpleieprodukter ... Men levende var det. Og våken ble jeg. 
Og beklager om noen misforstod. Hadde dette vært virkelig ville jeg definitivt ikke hatt tid til å blogge. 

6 kommentarer:

  1. Jeg så feil på klokke på konfirmasjonsdagen til sønnen og trodde jeg hadde mistet en time. Så å miste 14 dager før et selskap ville vært et mareritt.

    SvarSlett
  2. Og hva med alle de som har leid lokale 2 år før konfirmasjonen? Ikke bare å endre dette på noen uker. Gosj....

    SvarSlett
  3. Et skikkelig mareritt, spør du meg;)

    SvarSlett
  4. Ha ha, vi skal visst ha en konfirmasjon til våren. Jeg føler ikke noe stress ennå, men det kommer kanskje?

    SvarSlett
  5. Ha, ha, ha.. Hadde våkna rimelig brått av en slik drøm..

    SvarSlett
  6. Vi fikk nærmest sjokk her i huset også ...
    Berit

    SvarSlett