fredag 2. juni 2017

Ut på tur



Et av de aller, aller fineste stedene i hele, vide verden er  Øvre Sjodalen. Når du kommer nedenfra, passerer Postfurua og tipper kanten ved Krambua er det som om alt faller på plass. Eller når du kommer ovenfra og bilen helt av seg selv saktner ved Vargebakka og Sjodalen vider seg ut foran øynene dine.
Jeg passerte tirsdag ettermiddag, og en av fordelene med å være alene i bilen er at du kan stoppe på absolutt alle de fine stedene, gå ut av bilen, sukke lykkelig og vite at det snart er ferie på ordentlig.
Dessuten kan man stoppe og plukke blomster. Det er ikke noe galt med kjøpeblomster eller hageblomster, men de ville blomstene er  finest av alle.
Ved nærmere ettertanke er det ikke så veldig mange andre fordeler med å være alene i bilen i flere timer, det er egentlig ganske kjedelig.



Nåja, det er ikke så verst litt lenger opp heller...må jo ta med det da, siden de siste bildene er fra Heimdalsmunnin ( folk kunne jo tro jeg ikke er lokalkjent).



God helg :) Mine helgeplaner inneholder fint lite; rydde et klesskap eller to, brodere noen blomster og tenke på hvor heldig jeg er som har slike steder jeg kan reise tilbake til igjen og igjen.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar