mandag 26. september 2016

Nå er det høst

Det er alltid godt når høstsesongen starter opp med kurs og faste rutiner.
I høst har jeg to dagkurs i bunadsøm, i Asker og Oslo, og et kveldskurs( Asker).
Og damene, for nå er det bare damer, skal innom dette:
Damebunader fra Nordland, Fana, Røyken, Sigdal, Øst-Telemark, Vest-Telemark, beltestakk, Graffer og Senja.
Mannsbunad fra Øst-Telemark, Senja og Trøndelag.
Noen broderer, noen monterer, to skal sy om og tre stykker syr skjorte også.





Det har blitt noen kurs etterhvert og jeg har hatt gleden av å møte mange engasjerte kursdeltakere. I år har noen kommet tilbake etter noen års pause for å gå i gang med et nytt prosjekt. Andre er helt nye, og noen synes jeg at jeg kjenner ganske godt etter flere sammenhengende kurs.

Litt morsomt er det jo å tenke på at jeg, som har såpass lunkne minner fra håndarbeidstimene i grunnskolen, har såpass stor glede av å undervise i søm og broderi...Men kanskje er det det som er litt av drivkraften, å ufarliggjøre det hele og motivere til økt håndarbeidsglede?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar