søndag 5. juli 2015

sommerferie

Som nevnt i forrige innlegg skal jeg altså være litt flinkere til å være turist på hjemmebane i sommer.

Dessuten skal jeg lese. Jeg vet ikke helt hva ennå. Hun på tretten leser A song of ice and fire og anbefaler kampen om jerntronen  på det sterkeste. Dessuten har jeg tenkt å prøve meg på Ringenes herre ( igjen ) og litt forskjellig annet. Kristin Lavransdatter er aldri feil, og jeg har noe lettlest svada liggende på vent.
Når det kommer til lesing så jobber jeg forresten med å venne meg av uvanen med å smuglese litt på siste side. Jeg vet, jeg vet, dette burde jeg ha vokst fra for lengst. Men jeg gjør det likevel, jeg blar om til siste side og sjekker diskret utviklingen i historien. Her forleden hadde jeg i denne anledning en skjellsettende opplevelse ettersom siste side etterlot meg som et tent lys og jeg skjønte virkelig ikke hva disse personene gjorde i  min spennende bok. Etter febrilsk blafring viste det seg at siste del av min bok bestod av første kapittel i en ny bok. Jaja...Det endte nå godt da, både i boka jeg leste og kapitlet jeg egentlig ikke var så interessert i.

I tillegg skal jeg være litt flinkere til å faktisk ha fri. Jeg kan la de  grønne konturstingene vente til etter ferien, og jeg trenger strengt tatt ikke snike inn knapphull før frokost.
Det er lett å bli grepet av virkelyst og tenke at jeg kan ligge litt i forkant av høstsesongen. Men hvis jeg ligger i forkant påtar jeg meg bare mere jobb og da er jeg strengt tatt like langt. I sommer har jeg lyst til å være kreativ og lage noe ( et eller annet) bare fordi jeg har lyst.


Men altså, jeg skal ha fri. 

Så nå gjenstår bare å ønske dere en flott sommer!



Bilde fra i fjor. Nå er boka for lengst utlest og skoene utslitt. 
Donna Tartt er heller aldri feil, selv om ingenting noensinne kommer til å toppe the secret history

Og ja, jeg trenger visst nye sandaler. 
Hmmm, kanskje et par svarte? Og gjerne noen hvite...
Oh, jeg husker fremdeles de hvite med fletting og åpne sider som jeg fikk sommeren jeg skulle begynne på ungdomsskolen. Undres om Queenie vil ha like sterke minner om klær og sko?



2 kommentarer:

  1. Aldri lest Donna Tartt... holder på med Sebastian Faulks nå, klarer ikke legge dem fra meg. Først Fuglesang, ferdig med Charlotte Gray, og godt i gang med Piken på vertshuset. Ulempen med slike bøker, er at de tar for fort slutt...
    God sommer, Barbro!

    SvarSlett
  2. Yes Your Right..!!! BUT Don't Forget to Wish you dear one's on their Birthday, For Best and Unique Happy Birthday Wishes, Quotes, Messages, Ideas, Cards and Songs, Visit the following site. These sites are the best during my two years online experience, don't forget to say thanks.

    Happy Birthday

    Birthday Wishes

    Birthday Quotes

    Happy Birthday messages

    Happy Birthday Images

    Happy Birthday Cake

    Birthday Ideas

    Happy Birthday Gifts

    Happy Birthday Cards

    Birthday Funny

    SvarSlett