fredag 13. februar 2015

dagens tips fra systua

Her en kveld mens jeg planløst zappet gjennom fjernsynskanalene i min jakt på noe som helst annet enn Top Gear og diverse serier om skjeggete gullgravere kom jeg over følgende tips fra en som er endel mer opptatt av interiør enn meg:
Det er alltid lurt å matche bøkene på stuebordet mot sofaen, det gir ro.
Personlig får jeg mer ro av å lese bøker enn av å dandere de pent rundt i rommet. men jeg skjønner jo at slike tips kan være gull verdt for noen.
Jeg hiver meg derfor rundt og kommer med et tips jeg antar dere alle tar imot med åpne armer:
Ved brodering av kantebånd til liv fra Øst-Telemark kan neglelakken Go with the lava flow fra OPI anbefales på det varmeste. Fargen er perfekt til den mellomrøde og gir deg en instant lykkefølelse.


PS.
Overhodet ikke sponset. 
Jeg anskaffer neglelakk på følgende måte:
finner en fin farge i parfymeriet, husker fargen, går hjem ( ok kjører hjem), søker opp nevnte lakk på Ebay og kjøper den fra Junaiten. Mye billigere, selv med frakt. 

6 kommentarer:

  1. Kjøper neglelakk på apoteket, jeg. Synes ikke det er dyrt heller. Og tester og mikser og matcher. Funker som bare det, bortsett fra at det er håndoppvask for tiden... sukk... passer ingen neglelakk det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, håndoppvask og neglelakk er en dårlig kombinasjon.

      Slett
  2. Hahaha, for en neglelakknerd som meg - dette gav meg dagens største smil! Takk! :-D

    SvarSlett
  3. Hei. Jeg har lest bloggen din en stund nå og er stort sett veldig enig i dine tanker om utflagging av bunadssying. Derfor ble jeg litt overrasket over innlegget over. Gjelder utflaggingspolitikken din bare for tradisjonelle "norske" varer? Min innstilling er at hvis jeg kan kjøpe en vare i butikk i Norge, bestiller jeg den ikke på nett i stedet, selv om det er mye dyrere. Ellers er jeg redd vi snart ikke har flere butikker igjen som vi kan prøve neglelakkene i... (Eller var innlegget ditt ment ironisk?) Og beklager at jeg står som anonym, men det var eneste måte jeg fikk det til på.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei og takk for tankevekkende kommentar. Jeg skal svare de her, men det kan i tillegg hende jeg bruker kommentaren som utgangspunkt for et eget innlegg.
      Aller først, nei dette er ikke ironisk. Jeg kan ikke forstå hvorfor en neglelakk som koster 5,99 $ ( som tilsvarer 45 kroner ) kan koste 159 kroner i Norge. Jeg kjøper ansiktspleie og annen sminke i norske parfymerier siden jeg da gjerne vil ha råd og veiledning om farger og effekter. Men akkurat neglelakk kjøper jeg med lett hjerte fra amerikanske nettbutikker.
      Jeg kjøper også engelskspråklige bøker på nett, fra Amazon eller Barnes&Noble. Men jeg ville ikke kjøpt en norsk bok fra en amerikansk nettbokhandel.
      For meg er det et skille mellom å produsere norske varer i utlandet og å kjøpe utenlandske varer fra utlandet. Da Tine produserte juleost i England kjøpte jeg ikke den osten, selv om jeg sikkert kunne kjøpt en engelsk ost som var laget ved samme ysteri.


      Slett