mandag 11. mars 2013

godt nytt


I løpet av helgen har man fått bekreftet følgende:
 1. Man klarer å planlegge og gjennomføre et kurs med fast opplegg, altså at samtlige kursdeltakere gjør det samme.
2. Man kan nok til å holde et smøygkurs for nybegynnere.
og sist men ikke minst
3. Det er ingen årsak til voldsomt overmot og dra i gang kurs for viderekommende...


Så, om noen der ute synes det hadde vært stas å lære litt mer om grunnleggende smøyg så sitter det en relativt fornøyd ( og lettet ) kurslærer/bunadtilvirker her og har et greit kursopplegg som går over tolv timer.

Og helt til slutt, takk til en veldig optimistisk og hyggelig studieleder som hadde klokketro på at Fru Storlien ville være en velegnet lærer på dette kurset! Noen ganger bør man defintivt stappe den der beskjedenheten ned i en sekk og innse at man faktisk kan både det ene og det andre. 

6 kommentarer:

  1. Jeg må snakke med den studielederen og høre om fru Storlien kan holde ett nytt kurs så jeg også kan få delta.Jeg har nemlig også klokketro på at fru Storlien er en velegnet lærer. Vi sees etter påske.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi sees! Jeg har allerede snakket emd den lokale kurslæreren, dette kurset var i Oslo ( fint å teste ut nye prosjekter der).

      Slett
  2. Gratulerer med vel avholdt kurs! Skulle brukt en helg på noe slikt gitt. Må jo gi ro i sjela!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er utrolig avslappende å sitte med et lite broderi . Jeg er ikke mer enn måtelig glad i tellesøm, som korssting, smøyg og hardangersøm, men jeg kjenner jo at det å sitte og bare telle, telle, telle er ganske meditativt!
      Så, velkommen på kurs!

      Slett
  3. Lykke til med smøyg-kurs! Jeg lærte visst også dette en gang i tiden, på såkalte husflidsskolen... Brodering var ikke helt min greie. Liker ikke å telle og å holde meg til mønster. Frioppgaven ble benyttet til brodering av insekter i hvitt på hvitt. I kombinasjon med diverse andre sømteknikker. Det ble svært skeptisk mottatt av lærerINNEN (som vi sa den gang). Men det ble faktisk ganske fint;)
    Men syr, det gjør jeg:D På maskin...

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, jeg skulle gjerne sett det broderiet! Det høres jo fint ut! Og jeg håper og tror at dagens håndarbeidslærere er litt mindre rigide enn hva de var før.

      Slett