mandag 23. november 2009

kampen om det gode hjørnet


Når det regner ute er det godt å krype opp i sofahjørnet med pledd, lys og håndsøm mens lystige Laika ligger på gulvet og skuler. Men, hver gang man forlater det varme hjørne for å ta en telefon, hente kaffe/tråd/saks, er hjørnet opptatt ved retur. Der ligger det en intenst sovende hund under pleddet.
For husfredens skyld har det nå blitt hentet et pledd til som er plassert i det andre hjørnet. Ikke fullt så attraktivt ettersom arbeidslampa varmer godt i syhjørnet, men bedre enn et kaldt og hardt gulv.
For sikkerhets skyld blir syskrinet parkert på Fruens plass mellom slagene!

2 kommentarer:

  1. Det er nok lurt med et sånt slags opptatt skilt når en må avgårde et ærend..
    Selv har jeg mer enn en gang måttet kjempe om plassen min i senga - dersom Prinsen har lagt seg først og tatt med seg Lillepus og Ronja.
    Da ligger det nemlig 2 stk sammen krøllede puser og maler mens de sover uhorvelig tungt.
    Jeg tar tak i dyna og dytter dem til side, siden det er bekk mørkt kan jeg ikke se, men kjenne at de er veldig fornærmet på meg.

    SvarSlett
  2. Laika blir blytung i slike situasjoner, og stokkdøv. Jeg må nesten skyfle henne vekk og får selvsagt dårlig samvittighet.

    SvarSlett