onsdag 4. mars 2020

Carpathian Basin Folk Textile Conference



Kofferten er pakket funnet fram  passet ligger klart i sin vante skuff , men  tekst er skrevet ut og jeg er eier av intet mindre enn to flasker AntiBac.
I morgen drar jeg til Ungarn for å delta på en tekstilkonferanse. Først gledet jeg meg. Så kom jeg på at ikke bare skulle jeg skrive en tekst og sette sammen en fengende powerpoint men jeg skal også fremføre tekst i kombinasjon med powerpoint og da begynte jeg å grue meg. Og så kom coronaviruset som en vind fra øst og da gledet jeg meg enda mindre.
Så nå gleder jeg meg egentlig bare til å komme fram og være i gang.
Men altså, da jeg stod som nummer åtte i kø på apoteket og alle kjøpte en eller to flasker AntiBac...da følte jeg meg særdeles adstadig. Og veldig privilegert som kan kjøpe så mye AntiBac jeg vil ( men ikke så mye som hun som kjøpte åtte flasker og fire bokser våtservietter )

Og navnet på foredraget? Keeping traditional embroidery alive in Norway through folk attire
Referat fra konferansen kommer ved en senere anledning, men klok av skade skal jeg ikke si når. Det har vist seg at mine antydninger om tidspunkt for blogginnlegg sjelden slår an.

PS. Det er ren løgn at kofferten er pakket. Men jeg tror jeg vet hva jeg skal ha med og hvilket håndarbeid som passer for flytur, biltur og lytting i forsamling. Snippsjal er den ultimate løsningen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar