onsdag 5. september 2018

Knapper og prikker






Husker dere jakka Dots som jeg begynte på i sommerferien? Den ble nesten ferdig, og så ble den lagt bort fordi jeg hadde annet å gjøre. Eller, rettelse; jeg la den bort fordi jeg hadde igjen å plukke opp og strikke stolper med knapphull og lage halskant. Problemet var ikke i utgangspunktet selve operasjonen, men å finne riktige knapper. Det tok sin tid. Jeg ville ha runde kanpper, eller kanskje ovale? Hva med de firkantede med gullkant? Den ene hadde jeg fem av, den andre ble for tung, den tredje ble bare feil. Knappesamlingen ble dandert utover, utvalget ble snevret innover og på et punkt innså jeg at enten må jeg begynne å sy andre klær enn bunad for å bli av med noe av lageret eller jeg må selge unna litt. Alternativt, putte alt sammen ned i en eske igjen...


 

Knapper ble lagt på og tatt bort og en stund vurderte jeg å kapitulere og kjøpe nye.  Men nederst i samlingen av gamle knapper kom jeg over en pose med åtte sommerfuglknapper.
Perfekt! Runde, fine farger som passer uten å bli altfor matchy-matchy. Og tenke seg til - en ekstra knapp i tilfelle jeg mister en.

  



Og nå er det tid for nytt strikketøy. Garnlageret minsker saaakte. 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar