søndag 10. desember 2017

bakedag

      

  

Jeg ligger etter skjema, men trøster meg med at jeg lå enda lenger etter i dag tidlig.
 Nå har jeg  ihvertfall to slag ferdig og nyvaska kjøkkengardiner. 
Vi når sjelden syv slag, og aldri de magiske tolv, men vi baker litt etter tradisjoner og litt etter hva vi har lyst på. I år skal vi, i tillegg til ekeblader og pepperkaker, ha brune pinner og sjakkruter. Dessuten vil jeg lage marsipan og brente mandler. Og et par kaker, og noen gode rundstykker. Jo, jeg tror jeg skal holde meg på kjøkkenet neste helg.



Huff, jeg har visst ryddet litt vel ivrig i bakevarene så det ble helhvit pepperkakepynt i dag. Da kunne jeg med god samvittighet spare halvparten av baksten slik at jeg kan pynte med litt mer farger senere i uka. Må jo ha noe som matcher juledukene:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar