fredag 28. september 2018

Nygamle kjøkkenstoler



Vi, eller rettere sagt jeg,  kjøpte nye kjøkkenstoler for halvannet år siden. De lekre danske designstolene var og ble en drøm, de stolene vi hadde var og ble et mareritt og vi trengte nye stoler i en tilgjengelig prisklasse. Løsningen viste seg å være enkel - stablestoler fra sekstitallet kjøpt på nettauksjon hos Blomqvist. Beroligende merket med Saron og utrolig behagelige ettersom de sikkert er bygd for at man skal utholde stillesittende seanser.
Ekstra morsomt var det å finne klistremerker fra fabrikken som for lengst er nedlagt og som lå her i bygda et sted. Og så kan man jo undres hvor det har blitt av alle disse små fabrikkene med sine eiere og ansatte ( sånn bortsett fra at mange mest sannsynlig er pensjonister nå)?

  

Eneste problem er at jeg er på jakt etter nytt kjøkkenbord, og helst i tre. Og det finnes ikke en tresort som passer til disse stolene. Jada, i-landsproblemer...jeg vet det. Jeg får legge på en duk og glede meg over at det veldig snart er helg. Og høstferie for noen.

Og ja, det jeg egentlig skulle si er at det er ganske fint  å handle brukt. Ikke bare fordi vi fikk god kvalitet til en hyggelig pris men også fordi det søppelberget vi pådrar oss ikke bare består av mobiltelefoner og klær, det er også ganske mye annet som skiftes ut rundt om i de tusen hjem ( og bedehus).


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar