torsdag 9. januar 2020

strikketøy for kollektiv transport



Før jul begynte jeg på et strikkeprosjekt hvor det er mye telling, felling og øking. Nå gjenstår avslutning på erme nummer to, klippe opp foran, lage forkanter og halskant. Altså et sånn typisk stort og tungvint arbeid som ikke passer å klemme ned i en liten håndveske ( eller en stor skulderveske fylt med penner, lebestifter, hefter med spiralrygg og annet livsviktig rusk og rask).
Her en kveld tok jeg meg selv i nakken, nøstet opp 100 gram av lekkert silkegarn kjøpt i Stockholm omtrent på denne tiden i fjor og har så smått begynt på et skjerf.
Planen er å ha dette som et reiseprosjekt. Jeg skal ikke strikke så mye som en maske her hjemme, men ha det med på tur og strikke når jeg reiser kollektivt eller er passasjer i bil, på møter og når det ellers passer med et lite og nett arbeid. Hva som skjer når skjerfet nærmer seg halvannen meter får jeg bekymre meg for i 2022...
I morgen skal strikketøyet være med på tur når vårens kurssesong innvies med helgekurset Innføring i ullbroderi hos Vefsn Husflidslag i  Mosjøen. Jeg gleder meg. Både til å oppleve Mosjøen og til å komme i gang med kurssesongen. Nå har jeg hatt fri lenge nok.

Det andre strikkeprosjektet får jeg fullføre neste helg. Da har jeg fri.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar