tirsdag 7. mai 2019

Tiden det tar

Det er viktig å nytte tiden.
Omtrent samtidig med at pilotene i SAS bestemte seg for å streike kulle jeg fly til Bergen for å delta på fylkesledersamling i Norges Husflidslag og jeg fikk dermed en spontan togtur.
Nå hadde jeg opprinnelig tenkt å ta tog, men så dukket det oppe en bunaddebatt og en kunde og så måtte miljøhensyn vike. Men altså, det ble tog og Bergensbanen har jeg ikke tatt siden jeg var i begynnelsen av tyveårene og vi hadde en vinflaske i en ullstrømpe ( som om ikke konduktørene skjønte det...)
Nå hadde jeg ikke vin, og ei heller spesielt god mobildekning, og kunen derfor bruke tidne til matnyttig kartlegging.
Og hva jeg fant ut?
Jo, det tar Oslo-Arna uten forsinkelser å brodere veska til en Nordlandsbunad.



Slik liker jeg å jobbe - skrive lister og krysse av etterhvert som jeg syr meg gjennom broderiet. 

På togturen hjem sydde jeg knapphull og prikkesting. Og mellom togturene hadde jeg en fantastisk helg i Bergen med masse fine folk . Jeg er så imponert over alle disse entusiastiske og kunnskapsrike menneskene jeg møter i Norges Husflidslag, og alt det som blir gjort av frivillig arbeid rundt i vårt langstrakte land. Jeg tenker noen ganger på hvordan livet mitt ville vært hvis jeg ikke hadde meldt meg inn i lokallaget mitt og hva som hadde skjedd hvis daværende leder ikke hadde huket tak i meg på mitt første medlemsmøte og plassert meg ved to vennlige og pratsomme sjeler. Jeg hadde sikkert hatt en helt fint liv, men jeg er ganske sikker på at det ville vært kjedeligere. Og jeg hadde garantert ikke blitt kjent med alle disse fantastiske menneskene.

For å si det på ordentlig bloggespråk - I am one lucky grl!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar