torsdag 2. juni 2022

Rolige dager?

 Jaja. Jeg tror jo alltid at det skal bli så stille og rolig etter 17.mai. Jeg skal få god tid til å skrive de lange, velformulerte og vittige innleggene som skaper ettertanke og fokus på bevaring av kulturarv. I tillegg skal jeg  få fjernet pollen fra vinduer, gått lange turer og plukket med meg markblomster som danderes i lekre buketter i kule vaser. Jeg skal rydde klesskap og votteskuffer, planlegge sommerferie ( og deler av høsten). Jeg skal gå på kafe, lage velkomponerte middager og ja, you name it.

18.mai er nesten som 1.januar. Hvilket innebærer at svært få av de høyverdige planene blir gjennomført over tid. Derimot har jeg vært på Årsmøte i Kulturvernforbundet ( fantastisk helg i Trondheim ) sammen med mange spennende, engasjerte mennesker. Jeg har også vært på årsmøte i Frivillighet Norge, og selv om jeg ikke har en spesielt aktiv rolle på disse møtene skal det jo leses litt papir på forhånd. Et par digitale årsmøter har det også blitt, og planlegging av vårt eget landsmøte i Bergen neste helg. Legg til planlegging av et par svenneprøver, et formøte og enda flere papirer og e-poster som skal besvares( og tenkes på). 

Nå er det snart helg, og i kjent stil har jeg en ganske detaljert liste over saker og ting som skal og bør være i boks før fredag kl 16. Men jeg tror jammen jeg skal ta meg en kopp kaffe først og kose litt mer med Ebba før jeg setter i gang. 

Vil dere forresten ha en liten oppdatering på livet med Ebba? 



Ebba har vist seg å ha et sovehjerte av guds nåde. I tillegg er hun ung og sprek og blottet for nakkeskader, en kombinasjon som fører til diverse ukurante sovestillinger.  Og så har det faktisk blitt en liten bukett liljekonvall, nennsomt plukket for å ikke ta med røtter ( eller løkknoll eller hva det er der under jordskorpa).



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar