tirsdag 21. januar 2020

Vårens kurs 2020


Detalj av Dovrebunad


Gausdalsbunaden har fått noen nye blomster og jeg begynner å komme ordentlig i gang med kurssesongen. Noen har kanskje savnet den vanlige oversikten over sesongens kurs og den kommer her: Noen kurs  er allerede fulle ( og med ventelister i tillegg) så de har jeg ikke lagt med lenke til:

Innføring ullbroderi:
Vefsn Husflidslag, Mosjøen 10. - 12.januar
Skjåk Husflidslag 24. - 26.januar
Notodden Husflidslag 21.- 22.mars
Skedsmo Husflidslag 9. - 10.mai 

Brodering og montering av bunad,
Asker Husflidslag, dagkurs 20.januar - 27.april
Asker Husflidslag kveldskurs 13.januar - 27.april

Brodering av bunad
Frogner Husflidslag, Oslo 15. - 16.februar
Raulandsakademiet 22. - 28.juni 

Montering av bunad
Frogner Husflidslag, Oslo 18.- 19.april

I tillegg er jeg fremdeles så heldig at jeg får spre det glade budskap på den modulbaserte bunadopplæringa
Modul 3 - sting og broderi 3. - 7.februar og 16. - 20.mars
Modul 6 - søm og tilpasning av kvinnebunad  23. -  27.mars  ( og 16. - 20.november )

Og du, fredag er det litterær lunsj på Lom folkebibliotek 11.30 - 12.30. Da skal jeg snakke om Barbro broderer sammen med Norges mest inspirerende bibliotekarer. Ta en tur da vel!


Detalj av Gudbrandsdal festbunad

Det er  også noen foredrag på gang:
Kongsvinger Husflidslag 16.april
Hurum Husflidslag 5.mai 

Og litt annet som ikke er endelig bekreftet, men jeg tror jeg skal få dagene til å gå i vår også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar