fredag 6. januar 2017

Den stille uka




Det har vært stille dager på systua. De håpefulle er i gang med skolen igjen etter en god ferie, Høvdingen er på jobb, Laika har funnet seg nye soverutiner ( varmere rom) og kurssesongen har ikke startet.
At jeg i tillegg er delvis billøs er også med på å holde aktivitetsnivået nede. Han som fylte atten første juledag kjørte opp tredje juledag og da er det naturlig nok kjekt med bil. Det innebærer at jeg ikke bare kan sprette hit eller dit på kort varsel og blir mye mer effektiv.
Jeg jobber meg sakte men sikkert rundt og rundt stakken til en Gudbrandsdalen Festbunad. Nå er jeg ferdig med  de blå og de spisse rosa blomstene, samtlige stilker og bladene i grønn 14.  I løpet av formiddagen skal bladene i grønn 15 og 16 på plass. Da gjenstår bare de gule og de rødrosa blomstene.
 Denne gangen har jeg tatt alle de små motivene og detaljene først. Det ser fremdeles ganske stusslig ut, som om jeg ikke har gjort noe som helst. Trøsten er at når jeg i neste uke begynner på de store motivene, hovedblomstene, vil det fort gi resultater og se mer ferdig ut. Og selvsagt - det vil hjelpe veldig å putte inn franske knuter i de blå blomstene. Men det gjør jeg helt til slutt etter at jeg har presset broderiene.


1 kommentar:

  1. Hei, ikke så meget rettet til innlegget ditt, men det omhandler broderi! Jeg har handlet inn stoff til en drakt jeg ønsker å sy, som blir en kopi av min mors. Hun som opprinnelig lagde denne er død og min mor har mistet mønsteret for broderinga. Jeg lurte på om du hadde noen tips for hvordan vi kan kopiere mønsteret fra hennes drakt til min :)

    SvarSlett