søndag 25. juli 2010

Barndommens somre

Gjennomsnittlig badetemperatur i Barndommens dal var ca 15 grader. Det innebar mest soling og lite bading, og all svømmeopplæring foregikk i basseng. Lykken var derfor stor når vi hver sommer kunne reise på besøk til vevtanten i mer sentrale strøk, hvor det fantes saltvann med temperatur også voksne ville bade i, sommeråpen butikk med fristende karameller og en liten dynge med stein bak onkels verksted hvor man kunne finne fine steiner.
Og så kom man på skolen om høsten og fortalte om kule fettere, lokalradio og andre eksotiske innslag som Barndommens dal manglet.
Det er i et hele tatt fint det å kunne reise litt hit og dit og oppleve noe annet når det er sommer og ferie, og så er det sannelig fint å komme hjem og fordøye inntrykk sånn litt etter litt.

2 kommentarer:

  1. Ja, det er sommerminner, dét. Jeg husker overveldende campingturer til mindre byer i nord-sverige. For ikke å snakke om sommerturer til familie Oslo, da jeg ble stor nok til å reise alene. Gurimalla! Det var alltid litt trist å vende tilbale til Veikrysset langs E6-en nordpå, jeg bodde i. Men NÅ er jeg glad det var der jeg vokste opp :)

    SvarSlett
  2. Borte bra, men hjemme best, skal si! Det er fin å reise bort litt om man har gode opplevelser, og kos da å komme hjem med gode minner ... men veldig, veldig godt å komme hjem om opplevelsene ikke har vært så gode! DA er hjemme klart best! Håper du har kost deg med din sommer :)

    SvarSlett