onsdag 19. april 2017

silkemykt


Disse salighetene lå og ventet på meg da jeg kom fra Rauland før påske. 
Jeg var svært lettet, spesielt fordi de ble bestilt fra en fransk nettbutikk og ettersom fransken min er mildt sagt rusten var jeg jo spent på hva jeg kom til å få.

Jeg har lett etter et godt og delbart broderigarn i silke siden Zwicky forsvant for noen år siden, og nå håper jeg franske Au Ver a Soie er like bra som jeg håper.

tidligere prosjekt, brodert med Zwicky og gull

Det vil bli testet og prøvd, jeg har laget et par små motiv for utprøving og gleder meg til det blir helg.
Da skal jeg smøre mine vintersprukne hender, tre de tynne nålene og leke luksusdyr.


Det er et tilbakevendende problem at små produsenter legger ned og det tar tid å finne gode erstatninger. I vinter har jeg brukt en del tid på nettet i jakten på gode brodeributikker og jeg har funnet en del ( og bestilt litt herfra og derfra). Etterhvert som garn og utstyr kommer inn tenker jeg å teste, og lage en liten oversikt over hva man kan kjøpe hvor.
Fokus vil ikke bli på moulinegarn, nåler og slikt man kan og bør handle lokalt, men spesialgarn og morsomme hjelpemidler av typen vi egentlig klarer oss strålende uten...Jeg er spesielt spent på hvordan min nye nåltreder virker...jeg tror den kan gi mange arbeidsdager et aldri så lite løft:)

2 kommentarer:

  1. Hejsan. Jag å er egentligen på jakt efter zwickygarn. Vad syntes du om garnet her? Varifrån bestillte du det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Fabrikken er dessverre lagt ned for flere år siden. Det var et sveitsisk familiefirma, men ingen av barna ville visst overta. Franske Au Ver a Soie har mange fine kvaliteter, kanskje har de noe du kan bruke?

      Slett