mandag 28. november 2022

Vårens kurs



Jeg synes alltid det er så få kurs om våren, men det er fordi sesongen blir oppstykka av vinterferie og påskeferie. I kombinasjon med årsmøtehelger i mars og et par bunadsmoduler og et par andre undervisningsoppdrag fører det til en tilsynelatende rolig vår. Men jeg tror jeg skal få tiden til å gå likevel:

Brodering /montering av egen bunad - Asker husflidslag 

Dagtid 10 - 14. Oppstart mandag 30.januar
Brodering, montering, omsøm og reparasjon av bunader. Deltaker må selv skaffe materialpakke med mønster, broderiplansje og sømforklaring. 32 timer, 8 ganger.

Brodering /montering av egen bunad - Asker husflidslag 

Kveldstid, 18 - 21 . Oppstart mandag 30.januar
Brodering, montering, omsøm og reparasjon av bunader. Deltaker må selv skaffe materialpakke med mønster, broderiplansje og sømforklaring. 24 timer, 8 ganger. 

Brodering /montering av egen bunad - Eiker husflidslag

 Kveldstid, 18 - 21. Oppstart tirsdag 7.februar

Brodering, montering, omsøm og reparasjon av bunader. Deltaker må selv skaffe materialpakke med mønster, broderiplansje og sømforklaring. 18 timer, 6 ganger. 

Brodering /montering av egen bunad - Bjerke husflidslag 

Kveld og helg, 9. og 16.februar, 4. og 5.mars, 9. og 16.mars 

Brodering, montering, omsøm og reparasjon av bunader. Deltaker må selv skaffe materialpakke med mønster, broderiplansje og sømforklaring.  

Stopping og lapping - Asker husflidslag

Lørdag 21.januar. Jeg tar meg av lappinga, Hanne stopper etter alle kunstens regler

Innføring i ullbroderi - Kristiansand husflidslag

27.- 29.januar.  Innføring i ullbroderiets gleder, de viktigste stingene og små tips til å få flyt i arbeidet.

Innføring i ullbroderi - Notodden husflidslag

11.- 12. februar, 10 - 16 begge dager.  Innføring i ullbroderiets gleder, de viktigste stingene og små tips til å få flyt i arbeidet.

Innføring i ullbroderi - Bærum husflidsforening

Tre onsdagskvelder 18 - 21. Oppstart 15.mars. Innføring i ullbroderiets gleder, de viktigste stingene og små tips til å få flyt i arbeidet.

Ullbroderi - del 2 - Asker husflidslag

15. - 16.april. 10 . 16 begge dager

Flere sting, flere sjatteringer. Hvis du kan litt om ullbroderi og har lyst til å lære litt mer er dette kurset perfekt.

Broder din egen bunad - ukeskurs Uke 27  Raulandsakademiet

På dette kurset får du individuell opplæring og kommer godt i gang med din egen bunad. Det tar tid å brodere bunad og du blir nok ikke ferdig på en uke. Målet er at du skal komme så pass langt at du kan fullføre prosjektet på egen hånd.


Jeg har rett og slett bare lenket til det enkeltes lokallag sin hjemmeside og kontaktinfo. Noen bruker kurskalender, andre legger ut på egen hjemmeside, og andre bruker stort sett sosiale medier. Hvis noe ser interessant ut og du har lyst til å melde deg på eller har spørsmål om kurset kan du sende en e-post til lokal studieleder. 

2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg finner ikke igjen kursene i linken til Bjerke husflidslag. Jeg vil gjerne melde meg på kurs, men finner ikke kurset!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Siden det er ulik praksis med hvor og når lokallag legger ut informasjon gjorde jeg det slik denne gangen. På siden jeg lenket til skal det være e-postadresser til det aktuelle lokallaget. Før fulgte jeg med på når de ulike lokallagene oppdaterte egen kursoversikt og oppdaterte blogginnlegg, men det har jeg sluttet med. Det tok for mye tid.

      "Jeg har rett og slett bare lenket til det enkeltes lokallag sin hjemmeside og kontaktinfo. Noen bruker kurskalender, andre legger ut på egen hjemmeside, og andre bruker stort sett sosiale medier. Hvis noe ser interessant ut og du har lyst til å melde deg på eller har spørsmål om kurset kan du sende en e-post til lokal studieleder"

      Slett