lørdag 12. oktober 2019

lørdag



Frihelg og strikketøy.

Lista over alt jeg burde gjøre er lang og inneholder nedklipping i blomsterbed, planlegging av kurs,skrive en tekst, finne ut hva jeg skal ha på på bokslippet, stelle hus, rydde bøker, sortere strikkegarn og broderigarn. 
Alt sammen oppgaver som ikke går ut på dato.
Jeg tror jeg strikker litt til og hører om syttenåringen vil komme ned fra loftet og drikke kaffe med mamsen. 

Rart forresten hvordan dette med ønsket om å være sammen med foreldre endrer seg. Vi skal ikke så mange år tilbake ( i min tidsregning, ikke syttenåringens )  før vi finner en tid der det å være alene på badet fortonte seg som et umulig prosjekt og alt jeg foretok meg ble fulgt med nitidig interesse.

Og selv om det er både fint og riktig og viktig at barnas univers ikke lenger kretser rundt mamsen og papsen kan jeg innimellom kjenne på et aldri så lite savn etter litt mer tid sammen.


PS.
Dette har ingen sammenheng med teksten over, men i går ble jeg sittende og se Nudes på NRK nett-tv. Og om dere ikke har sett den - se den. Ikke nødvendigvis sammen med tenåringene.
Alle foreldre har vel kommet med velmenende råd om å ikke sende nakenbilder til fremmede ( eller venner), ikke dele filmer av andre og i det hele tatt utvise nettvett.
Her er det en serie som viser  hvordan det kan gåog hvor viktig det e rå snakke med noen hvis man havner i trøbbel.

Jeg ble så engasjert at jeg måtte rekke opp åtte omganger på ermet jeg strikker ...

Og ja, en av fordelene med å ha tilnæmet full råderett over stua mens eldstemann studerer i det fjerne østen, syttenåringen huserer på loftet og Høvdingen er på jakt er at jeg kan se på det jeg vil på tv.
Bare synd at det er så sørgelig lite å se...








3 kommentarer: