søndag 31. mars 2019

Dagens tips: sprayplaster

Det er vår og sesongen for småsko er i gang. Jeg har flottet meg med nye sko og har i kjent stil ikke tålmodighet til å gå ut skoene litt etter litt. Neida, her er det bare å gyve løs med lange dager og gode muligheter for vannblemmer og såre tær.



Men nå er det ihvertfall slutt på vannblemmer i tide og utide, for nå bruker jeg sprayplaster på hælene. Når jeg skal ut og vandre i nye sko jeg sprayer friskt i vei på hælene og lar det tørke før jeg tar på strømper og sko. Det funker helt glimrende og er mye mer effektivt enn all verdens gnagsårplaster som ihvertfall ikke gjør jobben på mine føtter.

Jeg kjøpe mine første DocMartens i 1987, på Bonaparte i Oslo, og følte meg for å si det mildt überkul. Årene har gått og både kulhet og sko anno 1987 er skakkgått og nedslitt, men jeg føler meg ganske fjong med disse godsakene. De begynner å bli ganske gode også, etter noen intense dager med påfølgende tåvifting i sofakroken.


PS. jeg har planer om å finne et par ordentlige småsko også.  Flate og brede. Der noen bloggere utvikler duckface har jeg gått motsatt vei og pådratt meg duckfeet.

2 kommentarer:

  1. I anledning andeføtter, sett de danske Duckfeetskoene?? https://www.duckfeet.com/da/

    SvarSlett