torsdag 27. februar 2014

en arbeidsdag



Etter å ha kjørt et barn og en fiolin til en skole og ( for søskenkjærlighetens skyld) kjørt et barn med kompis men uten fiolin til en annen skole, snakket med hunden og drukket kaffen som for lengst har blitt lunken er det tid for jobb.
Og arbeidsdagen er som følger:

sette på en maskin med kulørt tøy
sprette en bunad som skal syes om og presse delene slik at gamle sømmer forsvinner. 
Både klesvask og jobb tar halvannen time. 
Da kan jeg henge opp det som skal henges opp og legge resten av tøyet i tørketrommel. 
Setter på lysvask.
Begynner på selve syjobben på tidligere nevnte bunad. 
Tar ut av vaskemaskin; henger opp det som skal henges opp og legger resten i tørketrommel. Starter den. Setter på en maskin finvask.
Gjør ferdig omsømmen og justerer beltet tilsvarende. Børster stakk og plukker noen grå hår av livet.
Tømmer vaskemaskin og henger opp finvask. Sjekker klokka og ser at jeg rekker en maskin ullvask.
Ringer kunden med tidligere nevnte bunad, avtaler tid for henting og begynner på neste omsøm.
Demonterer og presser den, lager plan for i morgen.
Tømmer vaskemaskin og henger opp ulltøyet. Tenker at det som ligger i trommelen kan jeg ta i kveld. Tenker også at det noen ganger hadde vært fint med
A: mer selvdisiplin - er jeg på jobb så er jeg på jobb
og 
B: arbeidsplass utenfor husets fire vegger

Reiser for å hente barn med fiolin og lurer på om jeg skal snike inn en liten jobbeøkt mens jeg baker  til morgendagens jubilant etter kveldens foreldremøte? Det går helt fint å sy hekter og hemper mens det står et muffinsbrett i ovnen og et på kjøkkenbenken.



4 kommentarer:

  1. Iherdig du!
    Blir vel lett sånn at når man har hjemmekontor så gjør man mye annet også, og husarbeidet blir dermed kanskje litt skjult for de andre som bor i huset? Husarbeidet blir gjort uten at de ser det og dermed tenker de kanskje ikke over at noen gjør det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er taktisk, vet du.
      Det ville ikke blitt samme schvungen over en dag hvor jeg umotivert slang rundt på nettet, broderte to rader korssting og ryddet en bokhylle...

      Og ja, jeg tror nok noen glemmer at det e ren del arbeid som blir tatt unna i løpet av uka.

      Slett
  2. Viktig med pauser for å kunne jobbe intensivt når man først jobber :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Pauser er fine saker! jeg er svært god på pauser.

      Slett