lørdag 1. februar 2020

Når hjernen skifter gir



Noen kurs trenger mer forberedelser og jeg må sette av tid til pakking og påtegning.  Jeg liker å telle tråder , dele opp stoff i biter,  tegne på og planlegge hva vi skal gjøre de ulike dagene. Jeg liker å fylle tørkestativet med små påtegna stoffbiter og vite at jeg har nok materialer og litt til. Problemet er at tørkestativet blir fullt og at det tidvis er behov for å tørke klær også.

Tidligere denne uka demret det for meg - den opplagte løsningen... Strimler i stoffets bredde rives opp, hakk markerer riktig lengde og så tegner jeg på i riktig avstand. Vips fikk jeg plass til 11 motiv på den plassen hvor jeg før tørket et motiv. Nå ligger seks "doruller" klare sammen med garn og nåler og skal sakte med sikkert omdannes til prøvelapper med sjattersøm og plattsøm neste uke.

Jeg har flere prøvelapper altså, vi skal få fylt dagene:)
Hva sier dere: skal jeg sende noen stemningsrapporter underveis?

1 kommentar: