tirsdag 2. april 2024

bunadbunadbunad.no





 Jaja, det ble litt feil med den lanseringen i går...jeg var så glad for å komme hjem fra fjellet, få tilgang på tastatur og kunne dele ideene mine. I all viraken glemte jeg helt å tenke på datoen...

Neida. Det var selvsagt, som dere forstod, en aprilspøk som jeg har hatt det ganske så morsomt med å planlegge. Og selv om hverken syretester eller andre finurligheter kommer til å komme på markedet er det helt klart at mange har et litt vel anstrengt forhold til bunad og bunadbruk. 

Husk derfor dette når du planlegger vårens vakreste eventyr, årets bunadbruk,  at bunad skal handle om glede, kjærlighet og tilhørighet. Tilhørighet til et sted, til en familie eller rett og slett til bunaden i seg selv. 

Og pust lettet ut ved tanken på at menskopper i bunadmotiv aldri kommer til å bli en påkrevd del av bunaden!  Og ja, det kom så mnage gode innspill i går at det kan hende jeg må lage en ny lansering, om et års tid:)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar