tirsdag 9. mars 2021

Blomstersesong

 



Jeg har jo disse prosjektene mine når jeg broderer. En og en farge er en klassiker. En annen metode er på ørskogforkleet fra Sunnmøre hvor jeg enten tar de små motivene først eller borden rundt. Ikke noe hopping fram og tilbake.

Nå broderer jeg en Grafferbunad og der fant jeg ikke helt ut hvordan jeg skulle gå fram. Derfor bestemte jeg meg for å ta stilker og små blader på begge stakkedelene først. Og tro du meg - det er enorme mengder av begge deler. Jeg har sydd kontursting til den store gullmedalje, fra lys til mørk og fra mørk til lys. 

Men nå, nå er stilker og små blader et avsluttet kapittel og jeg skal brodere blomst etter blomst etter blomst. Det gleder jeg meg til. Kanskje blir det litt morsommere å blogge også. Det er tross alt begrenset hvor givende følgende rapport er, for både forfatter og leser:

I dag broderte jeg kontursting i to timer og hørte på lydbok. Så gikk jeg en tur før jeg broderte kontursting i to timer og hørte på lydbok.  Deretter middag, tv og litt strikking . I tillegg leste jeg ut Shuggie Bain som var fin på en depressiv måte. Det var en ganske fin dag.

Men altså. snart begynner det å blomstre og da stiger nok stemningen noen hakk. Bilder kommer også. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar