torsdag 22. mars 2018

Sunnmørsforkle

  

Noen ganger broderer jeg rammen rundt først, andre ganger har jeg brodert småmotivene først. Denne gangen tenkte jeg at jeg skulle brodere meg helt ferdig med hovedfargene først, altså rød nummer en og rød nummer to.
Og det har jeg virkelig angre på underveis...for det ble riktig så kjedelig. På et tidspunkt måtte jeg bare skifte taktikk og snike inn blå nummer tretten og rosa nummer fem for å få litt variasjon. Ikke virker det som om arbeidet vokser heller, for det er ikke et eneste ferdig motiv ( bortsett fra konturstingene nederst, de syr jeg alltid først for å varme opp)
Men nå gjenstår bare fire cm med rød nummer en og så kan jeg kaste meg over alle de andre fargene og fylle inn. Gjett om jeg gleder meg.

Her er det sol og den lille lystige forflytter seg etter solstripene på gulvet. Eneste problem er når den beste solstripa går tvers over en dørstokk...Hvis Laika fikk bestemme hadde huset vært rensket for slike ubehageligheter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar